Commerciële vaardigheden voor niet-commerciëlen

Wie werkt voor een groeiende onderneming en op een of andere manier met klanten in contact komt, zal vroeg of laat commerciële vaardigheden moeten inzetten. Ga je als consultant regelmatig op interview bij eindklanten? Of werk je als accountant, IT-specialist, architect, boekhouder… en wil je gewapend zijn met de juiste commerciële handvaten? Dan is deze training iets voor jou.

Bestemd voor:

  • Consultants in IT, HR…
  • Accountants en financieel verantwoordelijken
  • Juristen
  • Freelancers
  • Marketing- en communicatiemedewerkers
  • Technische medewerkers
  • Secretariaatsmedewerkers

Verworven competenties na de training:

  • Je leert de basisvaardigheden toepassen: luisteren, vragen stellen en samenvatten
  • Je leert te vertrekken vanuit de leefwereld van je klant
  • Je leert hoe je moet reageren op klachten
  • Je leert hoe je jezelf professioneel aan een bedrijf kan voorstellen
  • Je leert hoe je potentiële leads ontdekt en dit kan doorgeven aan de commercieel medewerkers
  • Je leert spreken in de voordelen voor je klant
  • Je leert zelfzeker en professioneel te communiceren

Op het programma

Een eerste positieve indruk maken

Rapport opbouwen met je klanten

Onderwerpen om aan te kaarten / te vermijden

Professioneel omgaan met klachten

Herkennen van potentiële leads

Natuurlijke reflex vs commerciële reflex

Krachtige en slimme vragen stellen

Simulatie-oefening

Praktische info:

Prijs

Op aanvraag – Sales Expertise is erkend KMO-portefeuille dienstverlener en daardoor kan u tot 30% van het opleidingsbedrag aan subsidies terugkrijgen.

Locatie

Online of bij u ter plaatse op kantoor

Datum

Overeen te komen

Duurtijd opleiding

2 dagen

Graag meer informatie?