Commerciële vaardigheden voor niet-commerciëlen

Ben jij op zoek naar een cursus waar je leert hoe je klantgericht kan communiceren? Dan verzekeren we jou dat je bij Sales Expertise met de nodige kennis naar buiten wandelt. Werk jij voor een groeiende onderneming en kom je als consultant, accountant, jurist, marketeer, secretariaatsmedewerker of freelancer dagdagelijks met verschillende klanten in contact? Deze cursus klantgericht communiceren leert je commercieel communiceren en brengt je alle commerciële vaardigheden bij die jij specifiek in jouw job nodig hebt.

Bestemd voor:

  • Consultants in IT, HR…
  • Accountants en financieel verantwoordelijken
  • Juristen
  • Freelancers
  • Marketing- en communicatiemedewerkers
  • Technische medewerkers
  • Secretariaatsmedewerkers

Verworven competenties na de training:

  • Je leert de basisvaardigheden toepassen: luisteren, vragen stellen en samenvatten
  • Je leert te vertrekken vanuit de leefwereld van je klant
  • Je leert hoe je moet reageren op klachten
  • Je leert hoe je jezelf professioneel aan een bedrijf kan voorstellen
  • Je leert hoe je potentiële leads ontdekt en dit kan doorgeven aan de commercieel medewerkers
  • Je leert spreken in de voordelen voor je klant
  • Je leert zelfzeker en professioneel te communiceren

Een succesvol gesprek dankzij de juiste communicatietechnieken

Hoe ga je nu precies om met klanten? Elke klant in elke sector is anders, daarom dat deze vraag ontzettend veel antwoorden heeft. Wil je overgaan tot een succesvol gesprek dan is de manier waarop je communiceert met klanten vaak een beslissende factor. In deze cursus klantgericht communiceren leer je op verschillende manieren met klanten omgaan en leer je welke commerciële communicatietechnieken je onder de knie moet hebben. We geven je de do’s en de don’ts mee, op een professionele en klantgerichte manier. Dankzij goede commerciële communicatie kan je de klant in vele gevallen over de streep trekken.

Op het programma

Een eerste positieve indruk maken

Rapport opbouwen met je klanten

Onderwerpen om aan te kaarten / te vermijden

Professioneel omgaan met klachten

Herkennen van potentiële leads

Natuurlijke reflex vs commerciële reflex

Krachtige en slimme vragen stellen

Simulatie-oefening

Praktische info:

Prijs

Op aanvraag – Sales Expertise is erkend KMO-portefeuille dienstverlener en daardoor kan u tot 30% van het opleidingsbedrag aan subsidies terugkrijgen.

Locatie

Online of bij u ter plaatse op kantoor

Datum

Overeen te komen

Duurtijd opleiding

2 dagen

Krijg de principiële basisvaardigheden onder de knie

In deze cursus klantgericht communiceren leer je commercieel communiceren door principieel de basisvaardigheden toe te passen, namelijk luisteren, vragen stellen en samenvatten. Het is in commerciële communicatie zeer belangrijk dat je je leert inleven in de wereld van je klant of persoon die tegenover je zit. Door krachtige en slimme vragen te stellen, zorg je ervoor dat je altijd top of mind blijft bij klanten. Krijg je een klacht? Ook hier leer je op een professionele manier mee omgaan.

Een andere onmisbare vaardigheid die je bij deze cursus leert is hoe je jezelf professioneel aan een bedrijf kan voorstellen. In het algemeen leer je zelfzeker en professioneel te communiceren. Een belangrijke vaardigheid van commerciële communicatie is namelijk dat je leert spreken in de voordelen van de klant en de positieve kantjes naar boven leert halen. Is je doel meer leads verwerven? Dan zit je bij Sales Expertise zeker goed want wij leren je hoe je potentiële leads van mijlenver kan herkennen.

Bij Sales Expertise leiden we je volledig door de cursus klantgericht communiceren door alle commerciële vaardigheden aan te leren. Maar hoe doen we dat dan? Door middel van simulatie oefeningen leer je de commerciële vaardigheden en technieken in de praktijk toe te passen. Als je al deze stappen doorlopen hebt kan je jezelf benoemen tot specialist in de commerciële communicatie en kan je als een pro klantgericht communiceren.

Graag meer informatie?